سفارش تبلیغ
صبا ویژن






درباره نویسنده
آبان 86 - زئوس
کوثر
درد من حصار برکه نیست ... درد من زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهن شان خطور نکرده است ...
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
مهر 86
آبان 86
آذر 86
دی 86
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد 87
تیر 87
مهر 87
ابان 87
آذر 87
بهمن 87


لینکهای روزانه
پژوهشکده مطالعات راهبردی [117]
ابنا [171]
خبرگزاری رسا [154]
راهنمایی جامع جستجو [325]
آنا [150]
ایسنا [124]
خبرگزاری فارس [109]
ایونا [142]
ایرنا [108]
[آرشیو(9)]


لینک دوستان
فقط خدا رو عشقه
کودکانه
آدمک
حسام سرا
پیامبر اعظم
عشقولک
فصل سکوت
چرک نویس های یک سردبیر جوان
محمد جواد ایزد پناه
شمیم وصل
نظرات شخصی هادی بیات...
میثم اشتری
خدایان شیطانی
افسران سیاست
روزان
در هوای دوست
دیبا
دانش سیاسی
تفکر دریچه ای به سوی هستی
گنجهای معنوی
دکتر مطهرینیا
دریچه سیاست
رز سفید
حیات طیبه
مسلخ عشق
best friend
گنگانه
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
آبان 86 - زئوس


لوگوی دوستان


وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :112026
بازدید امروز : 2
 RSS 

به خاطر یه دغدغه شخصی این پست رو گذاشتم و خوشحال می شم که
منو راهنمایی کنید  

پسافمنیستها معتقد هستند که جنسیت یک کنش، یک حرکت و یا یک فعل است . یعنی بر عکس دوره مدرن که فکر می کردند جنسیتی وجود دارد ، پسا فمنیسم تضاد با فمنیسم دارد ، آن ها با عنوان بندی زن بر روی یک موجود مخالف هستند. تاکیدشان بر باز نمایی این مقوله و به چالش کشیدن است و معتقد هستند که زن یک موجود ساختاری است .
پسا فمنیسم قائل به مرز نیست و آزاد است . در قرن 21 جامعه اطلاعاتی را داریم که همراه آن سیبر فمنیسم آمده . نرسیسیانس در تو ضیح «سیبر فمنیسم» می گوید : « نوعی فمنیسم است که تاکید خود را بر وسائط دیجیتال متمرکز می کند و سعی می کند معنی این واژه را آزاد و به دور از هر گونه محدودیت حفظ کند و زمینه ی لازم برای بحث در زمینه های روش های خاص نظری ، هنری و سیاسی ایجاد کند و قائل به نظام جدید است و اسم این نظام جدید را پان  کاپیتالیستی می گذارد » . سیبر فمنیسم ، فمنیسم به روز شده است که مفهوم خود را وقف موضوعات نوین سیاسی می کند موضوعاتی که منتج از فرهنگ نوین جهانی و جوامعی است که بر اساس وسائط از قبیل رایانه ها است که به وجود آمده است . سیبر فمنیسم بیشتر از هرنوع دیگر مکاتب فمنیسم با مسائل چند جانبه ای طعنه آمیز و ابهام دار در نظام جدید دنیای پان کاپیتالیستی مواجه می شود و درگیری پیدا می کند .
سعدی پلات سیبر فمنیسم را اینگونه مطرح می کند: « یک زن هم اکنون در مواجهه با ماشین وجود خویش است . زیرا او هرگز نقش هویتی متحد نداشته است ، گاهی مادر ، گاهی معشوقه ،و در زمانی هنگام کار با ماشین بافندگی جزیی از آن دستگاه است . او هم انسان است و هم ماشین باز تولید . او جزیی است از سیستم شبیه سازی که محصولی شبیه خود را باز تولید می کند . او همواره در تماس با ماده مجازی وجود خویش است .این همان پیوندی است که بخش گم شده ی او با ماشین را تشکیل می دهد »



نویسنده » کوثر » ساعت 9:8 عصر روز شنبه 86 آبان 26

 

فمنیسم اصطلاحی فرانسوی است که از کلمه femme به معنای «زن » گرفته شده است. و در فارسی به معنای «زن گرایی» و «زن وری»است. در این که فمنیسم اصطلاحأ به چه جریانی اطلاق می شود اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد.

اندیشه فمنیسم در واقع همان جنبش زنان است و ریشه‏هاى آن به دوران روشنگرى اروپا و بیدارى این قاره از خواب قرون وسطایى مى‏رسد، اما ایده‏هاى انقلاب کبیر فرانسه (1) زمینه‏ساز جدى و واقعى شکل‏گیرى نخستین نطفه‏هاى جنبش فمنیستى است; آنجا که ایده حقوق بشر براى نخستین بار به شکل مدون و البته بیشتر در رابطه با حقوق مردان فرمول بندى شده بود. آنچه که فرانسه در دهه 90 قرن هجدهم به صورت شرکت فعال زنان در جنبش انقلابى و سپس تاسیس انجمن‏هاى سیاسى ویژه زنان شاهد آن بوده، به مرور ریشه‏هاى خود را به سراسر اروپا گستراند. (2)

ادامه مطلب...

نویسنده » کوثر » ساعت 12:40 صبح روز پنج شنبه 86 آبان 24

گرنوس پدر زئوس شنیده بود که توسط یکی از فرزندانش سرنگون خواهد شد . به همین دلیل فرزندان خود را می بلعید اما زئوس که فرزند ششم بود توسط رئاوگایا نجات پیدا کرد . سپس زئوس با گرنوس و دیگر تیتان ها وارد جنگ شد و آن ها را شکست داد و پدر را سرنگون کرد . بچه های بلعیده شده را از شکم گرونوس بیرون آورد و گرنوس را تا ابد در تارتاروس زندانی کرد . سپس با برادرانش بر اساس قرعه ، فرمانروایی عالم را میان خود تقسیمکردند و زئوس فرمان روای آسمان و زمین شد .
زئوس با هرا که خواهرش بود ازدواج کرد اما به خاطر داشتن ماجراهای عشقی فروان ، شهرت داشته و از معشوقه هایش فرزندان بسیاری از جمله آپون ، آفرودیته ، آرتمیس ، هرمس و... داشت . سلاح او آذرخش بود که آن را به سمت کسی که او را ناخشنود کرده بود پرتاب می کرده است . یکی از مواردی که او را بسیار خشمگین می کرد دروغگویی و پیمان شکنی بوده است .

مجسمه زئوس در یکصد و پنجاه کیلومتری غرب آتن ، در یونان شهری تاریخی بنام المپیا قرار دارد ، شهری که جایگاه اولیه بازیهای المپیک بوده و اصلا نام این بازی ها از آن گرفته شد .
مردم برای پرستش زئوس به شهر المپیا می آمدند و زئوس پادشاه خدایان را می پرستیدند . و به افتخار او جشن های را برپا می کردند و مجسمه زئوس ، خدای یونان در المپیا یکی از عظیم ترین مجسمه های جهان است و جزء عجایب هفتگانه به حساب می آید .



نویسنده » کوثر » ساعت 12:29 صبح روز پنج شنبه 86 آبان 24